iCab Mobile _mye_ mer effektiv enn Safari!

Posted on 1. juli 2011

5



Til de som har høyere ambisjoner enn å være passiv konsument på iPad. (Dere andre trenger ikke lese videre). Fler og fler av oss har kun iPad når vi drar ut av kontoret. iPad og mobiltelefonen, – der ligger framtiden og vi fornemmer det. For å ha et ålreit liv er det viktig i finne «best practice» allerede Nå! Jeg har blitt mer enn dobbelt så effektiv på web med iCab Mobile, og jeg anbefaler sterkt å lese resten av artikkelen. iCab Mobile seiler inn som suveren nettleser på iPad. iCab har snart 12 år historie på Apple plattformen og iCab Mobile er også blitt moden. Jeg har brukt den i 3 uker og elsker det den gjør! Den overgår Safari til de grader, selv Safari på IOS 5 som jeg tester i disse dager.

Her er fordelene jeg har med iCab Mobile. Hver og en av disse gir meg høy verdi:

  • Faner
  • Fullskjerm
  • Youtube filter som lar meg laste ned filmene som MP4 og gjenbruke i iMovie
  • Upload av bilder ved bloggposting
  • Evernote, Twitter og Instapaper integrasjon
  • Bla fram og tilbake mellom websider med 3 fingre (tilsvarende på Mac)
  • Full HD nettsurfing over projektor/ekstern skjerm
  • Artikkel med utstrakt bruk av iCab Mobile, Hurtigruten artikkel, her. Der ser du eksempler på fullskjemsvisning.
  • Jeg har tidligere skrevet om å lage bloggpost fra iPad her. Der finner du bilder og litt forklaring om opplasting av bilder.
  • Evernote artikkel finner du her. Der viser jeg hvordan iCab Mobile integrer med Evernote.
  • Jeg har skrevet om Instapaper her, Twitter og Flipboard her.
  • Youtube som læringsressurs finner du her.
  • Jeg har skrevet om å lage podcast med iMovie her. Der har jeg laget en instruksjonsvideo for å bruke iMovie.

Når du krysser dette sammen ser du hvor høy verdi jeg får ut av iCab Mobile. Jeg skriver de fleste bloggartiklene fra iPad nå. Jeg skal innrømme at jeg lå under 50% tidligere. Jeg øker effektiviteten og funksjonaliteten så mye med dette verktøyet at veldig mange terskler har blitt lavere. Jeg innser at iCab Mobile må inn i oversikten over grunnleggende programvare. Det er herved gjort. Jeg ville teste noen flere uker før jeg skrev denne artikkelen. Det er nemlig slik at jeg opplever av og til at den krasjer. Hovedårsaken ser ut til å være at hver fane spiser en del minne. Jeg passer på å ikke ha for mange programmer åpne samtidig. Dette hjelper, men jeg har opplevd en og annen krasj allikevel. Til tross for dette nøler jeg ikke med å anbefale iCab Mobile. Gevinstene overgår _langt_ ulempene.

Det er mange flere funksjoner i iCab Mobile og jeg setter pris på om du føyer til andre verdifulle funksjoner som du finner i kommentarfeltet nedenfor. Jeg har konsentrert meg om det som gir høyest verdi for meg for å lage en bloggpost som ikke blir altfor omfattende.

Les også få mest mulig ut av nettlesern.

(Dersom du fikk noe ut av denne posten setter jeg stor pris på om du deler den med andre gjennom mail-, twitter- eller facebook-knapp nedenfor).

