iOS EDU deployment guide

Posted on 17. september 2011

0



Apple har sluppet en guide for å rulle ut iPad for skolene. Her ligger det mange gode tips og jeg bidrar gjerne til å gjøre informasjonen kjent. Denne guiden sammen med bl.a. RIKT sine bøker, ligger nå på delt Evernote notatbok. Jeg vil legge ut flere iPad relaterte bøker og dokumenter på denne lenken etterhvert.

At jeg bruker Evernote er ingen hemmelighet, jeg har skrevet flere artikler om temaet. Jeg opplever Evernote som et svært kraftig arkiverings- og delingsverktøy for dokumentbehandling. Og det er svært enkelt å dele notatbøker.

En notatbok i Evernote kan sammenliknes med en «tradisjonell skrivebordsperm med ulike dokumenter», samtidig som notatboken kan inneholde ulike format på dokumentene.

Med den nye versjonen av Evernote er det enkelt å gjøre hele prosessen fra iPad, også deling av notatbøker. Når jeg først har delt en notatbok distribueres nytt materiale automatisk når jeg legger det til. Du vil se flere artikler fra meg om Evernote i praktisk bruk i tiden framover.

Her er lenke til iOS Education deployment Guide (og litt annet):

www.evernote.com/pub/jangam/rikt_iPad

Posted in: iPad i skolen