Stoltenberg og iPad kler hverandre

Posted on 21. september 2011

0



Da Stoltenberg satt askefast i april 2010 på vei fra USA, gikk historien verden over: «Prime minister leads country from iPad«. Overskriftene tok kanskje litt i, men Stoltenberg gikk langt i å lovprise iPad som et nytt og fantastisk teknologisk virkemiddel. Under årets valgkamp ble han observert sittende med sin iPad innimellom. Bildet til høyre viser en konsentrert Stoltenberg sammen med sin iPad. (fra VG+ bildeserie på slutten av valgkampen)

Det er noe deilig politisk ukorrekt over Stoltenbergs iPad begeistring. Han viser det, skjønt han har tonet det ned etter at norges PR-eksperter og maktelite har forklart spaltemeter opp og ned hvor galt det er å favorisere iPad framfor noe annet. Jeg kan ikke annet enn å dele min beundring for både iPad og Stoltenberg. Jeg synes de er et lekkert par:) Stoltenberg menneskeliggjør teknologien på en utrolig bra måte.

Dessuten liker han Mad Men, min favoritt-serie. For meg handler den om relasjoner, identitet, skamfølelser og midtlivskrisa. Hva handler den om for han? Jeg leste intervjuet i Dagbladet i sommer hvor han viste fram denne begeistringen også. Det er mange ting fra denne serien jeg gjerne samtaler med deg om, Jens! Skulle gjerne hørt mer om hvordan du forstår «Don». Også skulle jeg gjerne samtalt med deg om iPad, da. Skjønt, dersom du har har en frikveld bruker du den neppe på meg. Styr landet du, jeg trenger deg der oppe. Du er en flott alminnelig mann som våger være deg selv, jeg heier på deg! Det gir også på forunderlig vis litt tro på meg selv.

Alt dette spretter ut av tankene mens jeg sitter i bilen og venter på at guttungen skal bli ferdig med sin basket trening. Hyllesten er selvsagt skrevet i sin helhet med… jada, .. iPad.

Les også: Kommunepolitikere vil gjerne ha iPad

Posted in: iPad